Christophe Verstraete

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen, Bestuurslid

In 2004 kwam Christophe met zijn gezin op Ter Booye in Tielt wonen. Sindsdien probeerde hij deel uit te maken van het sociale weefsel van deze stad en rolde zo in een politiek engagement. Gedurende 6 jaar (2009-2015) was hij afdelingsvoorzitter van CD&V Tielt.

Als OCMW-raadslid en lid van het Bijzonder Comité van de Sociale Dienst lag zijn politieke focus deze legislatuur op Sociale zaken, zoals het armoedebeleid en de ouderenzorg. De uitdagingen op dit gebied zijn de komende jaren zeer groot en met uw steun wil Christophe zich graag verder engageren om deze aan te pakken.

Daarnaast krijgen cultuur en sport zijn volle aandacht. Als lid van de Raad van Bestuur van Cultuurcentrum Gildhof moest hij met lede ogen toezien hoe het Gildhof noodgedwongen voor lange tijd dicht ging. Hij wil er zijn schouders onder zetten om het vernieuwde CC Gildhof weer uit te bouwen tot een sterk cultuurbastion.

Verenigingen, organisatoren en buurtwerkingen verdienen alle support voor hun talrijke initiatieven. In Tielt zijn ontelbaar veel jonge (en minder jonge) gasten creatief bezig. Er zijn tal van lokale bandjes die in de muziek hun weg zoeken, maar er is ook een gebrek aan repetitieruimte om zich verder te ontwikkelen.

Wie onderneemt, wenst hij de nodige kansen te bieden. Een decennialange carrière in International Sales & Marketing bracht hem bij ondernemers in alle uithoeken van de wereld. Als District Manager van de divisie Automotive bij Berner Belgien zit hij iedere dag bij ondernemers en heeft een goed begrip van hun lokale noden en bezorgdheden.

Voor wie als Christophe veel de baan op moet, is mobiliteit een constante bekommernis. Een gezonde en duurzame leefomgeving liggen hem zeer nauw aan het hart. Verplaatsingen in Tielt gebeuren dan ook meestal te voet of met de fiets. Ons fiets- en mobiliteitsplan voor een veiliger en leefbaarder Tielt wordt een zeer belangrijke topic.

Vrije tijd spendeert Christophe het liefst op de koersfiets (oa lid van WTC Bicro's), in theater, op reis en concerten.

EEN BRUISENDE STAD MAKEN WE SAMEN. Doe je mee?

Engagementen:
    lid van OCMW-raad, Bijzonder Comité Sociale Dienst, CD&V partijbureau en -bestuur, Raad van Bestuur Cultuurcentrum Gildhof, vrijwillige helpende hand in buurtwerking en verenigingen.

Familieweetjes:
    - al 33 jaar gehuwd met Katleen Deburghgraeve, vader van Frauke en Fridjof.
    - Frauke is gehuwd met Frederik Desmedt en samen verwachten ze hun eerste kindje in december. Frauke is Sales Consultant bij AGO Jobs & HR en voorzitter van vzw Heelal, organisator van Melkrock Festival. Frederik is licht- en geluidstechnicus in oa Cultuurhuis De Leest Izegem en gitarist van de Tieltse rockband dirk. Samen met enkele vrienden is hij initiatiefnemer van Dreef Festival, een nieuwe publiekstrekker tijdens de Tieltse Feesten.
    - Fridjof neemt iedere dag de trein naar Brussel, waar hij werkt als IT-er op het CD&V-hoofdkwartier in de Wetstraat 89. Hij is actief bij Seikan Karate Tielt.
    - Christophe is de jongste uit een arbeidersgezin met 9 kinderen. Broer Geert, voormalig OCMW-voorzitter, is voorzitter van CD&V Ingelmunster en lijstduwer voor 14 oktober. Schoonzus Patricia Kerckhoeve is voor het eerst kandidaat voor de gemeenteraad op de CD&V-lijst in Wielsbeke.