maart 2012
N°2 - 16/03/2012

Minister Crevits maakt verder werk van de zuidwestelijke tangent rond Tielt

Na de recente aanleg van de zuidoostelijke tangent in 2009 werkt stad Tielt verder aan de aanleg van de zuidwestelijke tangent, het laatste stukje van de ring rond Tielt.

Deze weg van iets meer dan één kilometer vormt de verbinding tussen de Pittemsesteenweg en de Meulebeeksesteenweg op de grens van Tielt en Pittem. De zuidwestelijke tangent moet het verkeer van en naar Meulebeke en Ingelmunster uit het stadscentrum weren en de industriezone Huffesele voor zwaar vervoer ontsluiten. Daarna is de Zuiderring voltooid en kan het zwaar en gevaarlijk verkeer eindelijk uit de binnenstad geweerd worden.

Aanleg van een natuurlijk speelterrein in de groenzone “Ringlaan”

De huidige zone tussen de Ringlaan, de Fonteinestraat, de Burggraaf Vande Vyverelaan en de vroegere Krommewalstraat wordt heringericht en aangelegd als speelterrein. Vanaf 15 april start de aannemer met de aanleg van de Finse piste, aldus de verantwoordelijke schepen Christophe Capoen. Een uitgebreide beschrijving met plan en de voorziene data voor de verdere werken kan u hier bekijken.

JONGCD&V schenkt aan het goede doel

Voor het tweede jaar op rij ondersteunde JONGCD&V ook weer de Tieltse vereniging Sint-Vincentius. JONGCD&V wil de gezinnen, die door Sint-Vincentius ondersteund worden, een hart onder de riem steken tijdens de koude winterdagen en overhandigde hen een geldelijke steun van 200 euro.
Een ander deel van de centen ging naar Music for Life van Studio Brussel. De editie 2011 van Music for Life stond in het teken van diarree, waarbij CD&V pakken WC-papier verkocht met de slogan 'De pot op met CD&V'.