februari 2012
N°1 - 03/02/2012

CD&V grijpt kans om winkelcentrum te vernieuwen

Bij het opmaken van de onderscheiden structuurplannen werd Tielt een belangrijke centrumfunctie toegekend in  onze regio. De hogere overheid gaf Tielt de opdracht haar centrumfunctie te realiseren in de driehoek Roeselare, Brugge en Gent.

In het Comeniusproject werd gevraagd dat er een studie zou opgemaakt worden van de sterktes en de zwaktes die onze rol in de regio zouden bepalen.

De collegesite , een nieuwe kans voor veelzijdige kernvernieuwing.

In het hart van de stad is er, na heel wat studie en overleg, een toekomstbepalende heroriëntatie gebeurd. Daar waar in het verre en het nabije verleden een belangrijke onderwijsfunctie werd ingebakken , werden nieuwe functies geënt : Beukenhove werd voor tientallen jaren het sociaal dienstencentrum en enkele jaren geleden kreeg het huis Mulle de Terschueren en het bezoekerscentrum, samen met het stadspark een recreatieve en informatieve bestemming.

En toch bleef het onderwijs aanwezig en vonden enkele culturele en sportieve verenigingen een thuis in de onlangs verlaten gebouwen, die ook door de stad werden verworven.

Zone 30 in centrum Tielt

Op de GRcommissie Verkeer van 20 juni werd door onze fractie een voorstel geformuleerd om een zone 30 te maken in het centrum van Tielt. Er werd gezocht naar een goed evenwicht van veiligheid en mobiliteit. Een veiliger omgeving, maar met een vlotte bereikbaarheid is de doelstelling.

Michiel Van Daele gehuldigd door CD&V

In een goed gevulde Foyer De Scène hield CD&V Tielt zondag haar nieuwjaarsreceptie. Die stond in het teken van de burgemeesterswissel in Tielt. Er werd hulde gebracht aan Michiel Van Daele die 17 jaar lang burgemeester was van de stad Tielt.

Tijdelijke oplossing voor lokalennood Chiro Atadura Kanegem

Sinds enkele jaren kampte Chiro Atadura van Kanegem met een tekort aan lokalen. Dit knelpunt werd voor het eerst opgenomen in het jeugdwerkbeleidsplan van 2008-2010.

JONG CD&V tekende present op de kerstmarkt

Op zaterdag 10 en zondag 11 december 2011 was er de jaarlijkse kerstmarkt, georganiseerd door de Tieltse Middenstand.  Het weer was ideaal, we bleven gespaard van regen en met een dikke jas, sjaal en wanten werd het een gezellige sfeer.