december 2011
N°4 - 05/12/2011

CD&V nodigt u uit op café

Om de juiste koers te bepalen voor de toekomst van onze mooie stad moeten we luisteren. Wat vinden onze mensen van onze stad, wijk, straat of dorp? Hoe kunnen dingen verbeterd worden? Met welke problemen worden mensen vandaag geconfronteerd? Welke moeilijkheden komen er op ons af? Waar willen we met onze leefgemeenschap naar toe?

Het is voor CD&V van groot belang dat u met ons wil meedenken. Om deze denkoefening te structureren maken we gebruik van het Worldcafé, een gestructureerd, maar informeel overleg. CD&V Tielt nodigt iedereen uit om creatief en constructief mee te werken aan onze toekomst.

CD&V op de kerstmarkt

Ook dit jaar nemen we opnieuw deel aan de kerstmarkt met Jong CD&V.  U kunt genieten van lekkere warme pompoensoep (zelfgemaakt door gemeenteraadslid Nancy Ottevaere) maar u kunt evengoed proeven van een zelfbedacht Tjeeveke, een lekkere cocktail of een fris jenevertje!  We dachten ook aan de hongerige magen met dubbele hotdogs en warme gefrituurde hapjes.

De vernieuwde Kortrijkstraat werd officieel geopend

Zaterdag 26 november 2011 is de vernieuwde Kortrijkstraat officieel geopend.

De winkelstraat van Tielt kreeg nieuwe voetpaden , banken en nieuwe straatverlichting.

Ouderen zijn niet te kloppen

De Witte Lintjes of "White Ribbon" campagne is een internationale campagne tegen het geweld op vrouwen. In zo'n 41 stations waaronder ook Tielt werden Witte Lintjes uitgedeeld.

Senioren leerden over de Vlaamse Sociale Bescherming

Op 18 november gaf Vlaams volksvertegenwoordiger Griet Coppé uit Roeselare een uiteenzetting over de Vlaamse Sociale Bescherming.