Rik Stevens, Annelies Dujardin en Claudine Wittevrongel zijn drie nieuwe kandidaten op de CD&V-lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen op 14 oktober 2018.

Alle drie zijn ze volop actief in het verenigingsleven.

Rik Stevens woont in de Oude-Pittemstraat. Hij is gehuwd met Veerle Borms en vader van Liesl en Dieter. Hij is 61 jaar en is nog enkele weken beroepshalve actief als leraar muziek aan de Stedelijke Academie voor Muziek en Woord in Tielt en aan het Tieltse Sint-Jozefsinstituut. Zijn vader Noël was OCMW-voorzitter. Onder zijn voorzitterschap werd het woon- en zorgcentrum van het OCMW gerealiseerd.

Rik is actief in het verenigingsleven. Hij is dirigent van het bloeiende koor Amuzang. Als muzikale duizendpoot werkt hij steeds mee aan producties die door verenigingen of het stadsbestuur op het getouw worden gezet. Dat zijn inzet volop gewaardeerd wordt, bewijst het feit dat hij in 2018 als KRAK van de Stad Tielt werd verkozen.

Zijn politieke inzet zal voornamelijk gericht zijn op de academies, het verenigingsleven en het Tieltse culturele leven.

Annelies Dujardin is 41 jaar en woont in de Karmstraat in Aarsele. Zij is gehuwd met Fernando Maes en heeft 2 kinderen.

Beroepshalve houdt zij een kinderopvang open.

Zij is voorzitter van Samana Aarsele-Kanegem. Als lid van de pastorale werkgroep in Aarsele verzorgt zij onder andere mede de doopselcatechese en de gezinsvieringen. In de vrije tijd doet ze aan volleybal.

Via haar voorzitterschap van Samana heeft zij zicht op de noden en vragen van chronisch zieke en zorgbehoevende mensen.Haar politieke inzet is er op gericht om deze groep van mensen volwaardig te laten deelnemen aan het maatschappelijk leven, dit op het vlak van sport, cultuur, … en noem maar op.

In 2014 werd ze verkozen tot KRAK van de stad Tielt.

Claudine Wittevrongel is 50 jaar en woont in de Hazelaarkouter. Ze is ongehuwd. Ze is werkzaam bij de FOD Justitie in Brussel.

Ze is secretaris en duivel doet al van de VZW Zorgend Voor, die jaarlijks onder andere de Vlaamse kermis op de Tieltse Sint-Jozefswijk organiseert. De organisatie kan er elk jaar rekenen op een grote groep van vrijwilligers.

Ze is tevens voorzitter van de Vrienden van Lourdes van Tielt.

Claudine wil via haar politieke inzet de nodige aandacht geven aan het vrijwilligerswerk en het opwaarderen. Qua mobiliteit wenst ze vooral de problematiek van de toegankelijkheid van de trottoirs onder de aandachtspunt te brengen.