Bestuursakkoord stad Tielt 2019-2024

We kregen van meer dan 40% van de Tieltenaren op 14 oktober het vertrouwen om samen met coalitiepartners Iedereen Tielt en Groen aan onze stad en deelgemeenten te mogen bouwen. De voorbije maanden werkten we in alle stilte gedreven aan het bestuursakkoord dat hier voor jou ligt.

Bestuursakkoord?

Een bestuursakkoord is een overeenkomst waarin de intenties/voornemens, afspraken en procedures voor de samenwerking tussen CD&V, Groen en Iedereen Tielt voor de komende zes jaar in beschreven staan. Het bestuursakkoord is de eerste belangrijke stap want het legt de krijtlijnen vast voor de komende jaren van Aarsele, Kanegem, Schuiferskapelle en Tielt. Wil je dus weten waar de drie partijen de komende jaren samen hun schouders willen onder zetten?.

Van bestuursakkoord naar strategisch meerjarenplan

Met het bestuursakkoord is een belangrijke eerste horde genomen richting het strategisch meerjarenplan. Binnen de contouren van het bestuursakkoord werken de beleidsploeg en de stedelijke administratie een meerjarenplan uit.

Een strategisch meerjarenplan is een plan waarin alle strategische doelstellingen, actieplannen en acties voor de komende jaren staan. Van elke doelstelling en actie staat zowel de inhoud als het voorziene budget erin opgenomen. Een strategisch meerjarenplan toont je dus welke doelen en welke acties om deze doelen te bereiken, het stadsbestuur zal ondernemen. Dergelijk plan dien je als lokaal bestuur verplicht op te maken door de Vlaamse overheid en moet je ook jaarlijks laten goedkeuren door de gemeenteraad. Ten laatste tegen eind december moet het stadsbestuur van Tielt een goedgekeurd strategisch meerjarenplan voorleggen aan de Vlaamse overheid. Het bestuursakkoord dat vandaag aan je wordt voorgesteld is dus de eerste belangrijke stap om te komen tot dit strategisch meerjarenplan.

Bestuursakkoord 2019-2024

Het volledige bestuursakkoord kan je hier downloaden.